Σχολικές Βιβλιοθήκες - Παρουσίαση ΈργουΗ δημιουργία των 500 Σχολικών Βιβλιοθηκών είναι ένα από τα έργα που εντάσσονται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΠΕΑΕΚ) του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το Β' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Συγκεκριμένα η δημιουργία των 500 Σχολικών Βιβλιοθηκών εντάσσεται στο: ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1: Γενική και Τεχνική Εκπαίδευση ΜΕΤΡΟ 1.3: Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών και λοιπές Υποστηρικτικές Ενέργειες ΕΝΕΡΓΕΙΑ 1.3.γ: ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΜΕΤΡΟ 1.4: Υποδομές - Εξοπλισμοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΝΕΡΓΕΙΑ 1.4.β: ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ «Σκοπός του έργου είναι η διεύρυνση της χρήσης βιβλιοθηκών στη εκπαιδευτική πράξη. Στόχος είναι η ίδρυση ενός αριθμού σχολικών βιβλιοθηκών, με προοπτική την εξάπλωσή τους στο σύνολο των σχολείων της Ελλάδας» Το έργο προβλέπει την δημιουργία 500 νέων σχολικών βιβλιοθηκών. Οι βιβλιοθήκες έγιναν σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα σε νέες ή ήδη υπάρχουσες αίθουσες, οι οποίες διαμορφώθηκαν βάσει των προδιαγραφών που έθεσε το ΥΠΕΠΘ. Κάθε σχολική βιβλιοθήκη έχει προμηθευτεί την εγκεκριμένη από το Υπουργείο Παιδείας συλλογή 5.000 τίτλων (περιοδικών, βιβλίων και πολυμέσων), εξοπλισμό οπτικοακουστικών μέσων, και έχει πρόσβαση στο Internet. Οι σχολικές βιβλιοθήκες στελεχώθηκαν με βιβλιοθηκονόμους, για όσες ανήκουν στο Πιλοτικό Πρόγραμμα, και με εκπαιδευτικούς για τις υπόλοιπες. Για τους υπεύθυνους των σχολικών βιβλιοθηκών έγινε εκπαίδευση στις γενικές αρχές της βιβλιοθηκονομίας, στην χρήση των υπολογιστών καθώς και στο σύστημα αυτοματισμού που χρησιμοποιείται στις σχολικές βιβλιοθήκες, το ΑΒΕΚΤ 5.00. Το έργο, άμεσα, απευθύνεται σε μαθητές και καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Έμμεσα όμως ωφελεί και την ευρύτερη κοινότητα στην οποία εντάσσεται η σχολική βιβλιοθήκη. Με τον θεσμό των σχολικών βιβλιοθηκών στηρίζεται η παιδεία και ενισχύεται η εκπαίδευση με καινοτόμο τρόπο για τα ελληνικά δεδομένα, πέρα από το πλαίσιο της παραδοσιακής διδασκαλίας. Το άτομο ενθαρρύνεται ώστε να μην μένει μόνο στα παραδοσιακά εγχειρίδια αλλά να αναζητάει την πληροφορία και σε άλλες πηγές. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην σύγχρονη κοινωνία της γνώσης και της πληροφορίας να εξοικειώνονται οι μαθητές με την πληροφοριακή διαδικασία σε όλες τις φάσεις της καθημερινής τους ζωής και όχι μόνο στα πλαίσια της εκπαίδευσης. Προοδευτικά, η σχολική βιβλιοθήκη εξελίσσεται σε σημαντικό κομμάτι της νέας εκπαιδευτικής πραγματικότητας, ξεφεύγοντας από την παραδοσιακή λειτουργία της δανειστικής σχολικής βιβλιοθήκης και παίρνοντας έναν νέο, σημαντικό ρόλο, συμπληρωματικό και ενισχυτικό της διδασκαλίας μέσα στην τάξη. Κάθε σχολική βιβλιοθήκη έχει δημιουργηθεί με προδιαγραφές οι οποίες καθορίζονται από διεθνή πρότυπα και έχει την δυνατότητα να εξελιχθεί σε ένα άρτιο και αυτόνομο πληροφοριακό κέντρο, εξυπηρετώντας τις πληροφοριακές ανάγκες όχι μόνο της σχολικής αλλά και της ευρύτερης κοινότητας στην οποία ανήκει. Στα αποτελέσματα του έργου εντάσσεται και η δημιουργία 19 νέων κινητών μονάδων στις Δημόσιες Κεντρικές Βιβλιοθήκες. Η δημιουργία των 500 σχολικών βιβλιοθηκών είναι ένα έργο για το οποίο υπάρχει προοπτική συνέχισης και επέκτασης. Για αυτό τον λόγο κρίθηκε αναγκαίο, στην παρούσα φάση, τις ανάγκες των σχολείων που δεν εντάχθηκαν στο πρόγραμμα, να καλύψουν οι κινητές μονάδες των Δημόσιων Κεντρικών βιβλιοθηκών. Έτσι, ο προηγούμενος στόλος των κινητών μονάδων που αποτελούταν από 20 βιβλίο-αυτοκίνητα, ενισχύθηκε με τη δημιουργία 19 νέων οχημάτων ως τμήμα του έργου των σχολικών βιβλιοθηκών, με την ονομασία Υποστήριξη της Εκπαιδευτικής Διαδικασίας από τις Κινητές Βιβλιοθήκες
|
||||||
|