07/02/2008
Οι νέες δράσεις της Ψηφιακής Στρατηγικής για την Παιδεία παρουσιάστηκαν
τη Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου σε κοινή συνέντευξη Tύπου στην οποία
συμμετείχαν οι υπουργοί Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Γιώργος
Αλογοσκούφης και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ευρυπίδης
Στυλιανίδης, ο Ειδικός Γραμματέας Ψηφιακού Σχεδιασμού, καθ. Βασίλης
Ασημακόπουλος και ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, κ.
Δημήτρης Πλατής. Η Ψηφιακή Στρατηγική για την Παιδεία περιλαμβάνει τις ακόλουθες νέες δράσεις: "Δες την Ψηφιακά", "Φορητός μαθητικός υπολογιστής"και
"ξε-blog-αρε".
Η δράση "Δες την Ψηφιακά" αφορά στην επιδότηση πρωτοετών φοιτητών για
την απόκτηση προσωπικού φορητού υπολογιστή. Πιο συγκεκριμένα,
απευθύνεται στο 20% των επιτυχόντων με τη μεγαλύτερη βαθμολογία σε κάθε
τμήμα ή σχολή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι δικαιούχοι είναι 14.700
πρωτοετείς φοιτητές και σπουδαστές που εισήχθησαν σε ΑΕΙ/ΤΕΙ με τις
εισαγωγικές εξετάσεις του 2007. Κάθε δικαιούχος φοιτητής θα επιχορηγηθεί
με το 80% της αξίας του φορητού υπολογιστή της επιλογής του, με μέγιστη
επιδότηση τα 500 ευρώ.
Η υλοποίηση της δράσης ξεκινά στις 3 Μαρτίου 2008, οπότε θα αποσταλεί
ειδική ενημερωτική επιστολή στους δικαιούχους, η οποία θα περιλαμβάνει
έναν "Προσωπικό Κωδικό". Χρησιμοποιώντας αυτό τον κωδικό, την ταυτότητά
τους και βεβαίωση σπουδών από τη Γραμματεία της Σχολής τους ή το
"φοιτητικό πάσο", οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα να προμηθευτούν το
φορητό υπολογιστή της αρεσκείας τους μέχρι το Σάββατο 17 Μαΐου 2008, από
οποιοδήποτε κατάστημα πώλησης. Οι προδιαγραφές των επιδοτούμενων
υπολογιστών είναι τεχνολογικά ουδέτερες. Ωστόσο, για να εξασφαλισθεί ότι
οι φοιτητές θα αποκτήσουν σύγχρονα συστήματα, έχουν τεθεί ορισμένες
ελάχιστες λειτουργικές προδιαγραφές. Έτσι, οι υπολογιστές θα πρέπει να
διαθέτουν δυνατότητα ασύρματης ευρυζωνικής σύνδεσης, πιστοποίηση CE και
οποιοδήποτε εξελληνισμένο λογισμικό αυτοματισμού γραφείου με γραφικό
περιβάλλον εργασίας.
Η δράση "Φορητός μαθητικός υπολογιστής" αποτελεί δοκιμαστική φάση
εφαρμογής του «Σχεδίου ενσωμάτωσης φορητού μαθητικού υπολογιστή στις σχολικές τάξεις». Για την οριστικοποίηση των παραμέτρων της
δράσης, θα πραγματοποιηθεί δημόσια διαβούλευση μέχρι και τις 4 Απριλίου
2008. Σκοπός της δράσης δεν είναι η αντιμετώπιση του φορητού μαθητικού
υπολογιστή ως εξοπλισμού πληροφορικής, αλλά η ενσωμάτωσή του με
ουσιαστικό τρόπο στην εκπαιδευτική διαδικασία, ώστε να καταστεί
ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό εργαλείο στα χέρια των μαθητών.
Κατά τη δοκιμαστική φάση, η δράση θα υλοποιηθεί σε έναν περιορισμένο
αριθμό σχολείων και ο μαθητικός υπολογιστής θα απευθυνθεί σε μαθητές των
τάξεων E' Δημοτικού έως και Β' Γυμνασίου. Οι τάξεις οι οποίες τελικά θα
χρησιμοποιήσουν το φορητό μαθητικό υπολογιστή θα οριστικοποιηθούν μετά
το πέρας της δημόσιας διαβούλευσης.
Η δράση "ξε-blog-αρε" είναι ένας διαγωνισμός που απευθύνεται σε μαθητές
όλων των βαθμίδων (δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο) και αφορά την ανάπτυξη
ιστολογίων (blogs). Ο διαγωνισμός αποτελεί δράση Αριστείας της Ψηφιακής
Στρατηγικής. Στόχος του είναι να κινητοποιηθούν οι μαθητές ώστε να
μάθουν να αξιοποιούν τα νέα μέσα, τα social media (ή αλλιώς εργαλεία Web
2.0) και κυρίως να μάθουν να δημιουργούν τα δικά τους ιστολόγια (blogs)
με δωρεάν εργαλεία web. Μέσω του διαγωνισμού θα δημιουργηθεί ελληνικό περιεχόμενο που να
αφορά την περιγραφή του σχολείου, της πόλης ή του κάθε χωριού των
μαθητών, του περιβάλλοντος και της τοπικής ιστορίας, αλλά και ιδέες για
το πώς οραματίζονται οι μαθητές την Ψηφιακή Ελλάδα. Τέλος, θα
αξιοποιηθεί ένα νέο κανάλι επικοινωνίας με τη νέα γενιά, μέσω του οποίου
θα τεθούν προβληματισμοί και θα ξεδιπλωθεί η δημιουργικότητα των μαθητών.
Ο διαγωνισμός, που θα διεξαχθεί από τις 11 Φεβρουαρίου 2008 έως τις 16
Μαΐου 2008, έχει 3 ξεχωριστές κατηγορίες συμμετοχής (Δημοτικό, Γυμνάσιο,
Λύκειο). Τα 6 καλύτερα blogs (2 από μαθητές Δημοτικού, 2 από Γυμνασίου
και 2 από Λυκείου) θα βραβευθούν με χρηματικά έπαθλα (3.000 ευρώ για τον
πρώτο νικητή κάθε κατηγορίας και 2.000 ευρώ για τον δεύτερο νικητή). Στα
τέλη Σεπτεμβρίου 2008 οι νικητές θα παραλάβουν τα έπαθλά τους σε ειδική
εκδήλωση βράβευσης.
www.ekt.gr, με πληροφορίες από ΥΠΕΘΟ, ΥΠΕΠΘ, ΚτΠ