21/07/2005
Ένα εικονικό εργαστήρι, όπου μαθητές της Γ' τάξης δημοτικών σχολείων
μπορούν να δοκιμάσουν τις γνώσεις τους από απόσταση με τη χρήση
δικτυακών τεχνολογιών, προτείνεται για τον εκσυγχρονισμό της διδακτικής
πράξης και τον εντοπισμό νέων μεθόδων παραγωγικής γνώσης και κριτικής
σκέψης.
Ο "Δικτυακός Παιδότοπος" αποτελεί εργαλείο εγκεκριμένης έρευνας από το
Υπουργείο Παιδείας και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και έχει αναπτυχθεί από
τον ερευνητή Ιωάννη Γλαρό, Αναπληρωτή Διευθυντή του ΙΕΚ Ρόδου.
Απευθύνεται σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, και το λογισμικό
διατίθεται δωρεάν σε όλους τους ενδιαφερόμενους.
Το εργαστήρι περιλαμβάνει επιλεγμένες ασκήσεις στις θεματικές ενότητες
Γλώσσα, Μαθηματικά και Εμείς και ο Κόσμος. Οι μαθητές καλούνται να
επιλέξουν μια ενότητα, να λύσουν τις ασκήσεις και κατόπιν να ελέγξουν
εάν οι απαντήσεις τους είναι σωστές. Η νέα αυτή πλατφόρμα διευκολύνει
τους μαθητές στην κατάκτηση της γνώσης, με σημαντικές αλλαγές στον τρόπο
μετάδοσης, απόδοσης και αποδοχής της πληροφορίας.
Η ανταπόκριση των μικρών μαθητών στο νέο αυτό εργαλείο έχει ήδη
αξιολογηθεί, με έρευνα ερωτηματολογίων που πραγματοποιήθηκε σε επτά
δημοτικά σχολεία που ήταν εξοπλισμένα με Εργαστήρια Πληροφορικής
παρέχοντας πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της
έρευνας, οι μαθητές ήταν δεκτικοί στις νέες τεχνολογίες και το λογισμικό
"Δικτυακός Παιδότοπος" σε ποσοστό από 98% έως 100%. Το 87% των μαθητών
είναι πεπεισμένοι πως γνωρίζουν τη χρήση υπολογιστή και μπορούν να
μεταφέρουν τις γνώσεις τους σε άλλους. Τα κορίτσια προσαρμόστηκαν
καλύτερα στις νέες τεχνολογίες και στο "Δικτυακό Παιδότοπο", ζήτησαν
όμως και περισσότερη βοήθεια από τον εκπαιδευτικό. Τα αγόρια ήταν κατά
15% πιο παρατηρητικά όταν εργάζονταν στον υπολογιστή σε σύγκριση με τα
κορίτσια.
www.ekt.gr, με πληροφορίες από Δικτυακός Παιδότοπος